Spontanare till Waxholm & fotbollsfinal

I lördags vaknade jag till något så ovanligt som en oplanerad dag.
Tog mig en rejäl sovmorgon och tog sedan 16.00-båten till Waxholm.
Middag och lugn och ro med utsikt över fjärden och hamnen.
Båten hem vid 20-tiden. Gick vid Kornhamnstorg förbi en bar med världens
folkmassa samlad utanför. Det råkade vara final i fotbollsturneringen
Champions League och sportnördarna hade uppenbarligen gått man ur huse
för att se den här matchen. Kul med en massa glada (och lite dragna)
människor tyckte jag och joinade dem på uteserveringen med ett glas rött.
Glad i hågen beställde jag in ytterligare ett glas och lyckades ta mig upp
för trappan och in, när uteserveringen stängde. Ett tredje glas rött blev
det också, innan jag sa morsning korsning och begav mig mot centralen
för ett nattligt ärende till dygnetruntöppna apoteket på Klarabergsgatan.
Det var låst eftersom klockan var 3 på natten, så vi fick ringa på en dörr-
klocka för att få komma in. Väl inne fanns bara en öppen lucka, fresten
var igenbommat. Efter att jag köpt det jag skulle kom en kille fram till
kassörskan och köpte nezeril. Vem fan köper nezeril klockan 3 på natten?
Fast å andra sidan - vad gjorde jag där egentligen? Jag är onekligen unik.
Lyckades även övertala min assistent att ta mig till donken på Vasagatan
för gammalt hederligt fyllekäk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0