Jobbresor till Uppsala & Gotland

Ett sent blogginlägg kommer här. Kom hem för bara tre timmar sedan
från min senaste resa. Förra helgen var det Småland och Hultsfred,
denna gång blev det två resor i en skulle man kunna säga.
I tisdags, 18 maj, hoppade jag och min assistent John in i Jessicas
anpassade bil och for till Uppsala. Vi checkade in på Scandic Hotel 
där jag fick ett finfint anpassat rum nära entrén.

Fisk till middag i hotellets egen restaurang. Unnade mig även ett glas rött.
Synd bara att man inte får sätta upp alkohol på företaget, ha ha.


Uppe redan vid 6 på onsdagsmorgonen, 19 maj, för frukostbuffé i samma
restaurang som gårdagens middag. Sedan iväg i Jessicas bil in till
Uppsala Konsert & Kongress. Där, på 6:e våningen, fick vi ett par bord
att lägga upp vårt material på. Vårt uppdrag var att, likt en hel rad andra
aktörer på plats, göra reklam för oss (JAG) och knyta kontakter.
Min uppgift blev att dela ut böcker, kassar och broschyrer.
Det var kanonkul och jag pratade med många intresserade människor, bl.a.
politikern Marcus Fredriksson från gymnasienämnden i Jönköpings kommun.




Efter en hård dags arbete hoppade vi återigen in i Röda Faran (Jessicas bil)
och köade oss sakta men säkert tillbaka till Stockholm. Efter en blixtvisit i
hemmet för dusch och ompackning var det bara att hoppa på tuben igen
mot JAG:s kontor, där assistentbyte och en ny resa väntade.
Jag, min assistent Tekla, Jessica och Christer packade in det nya bagaget
i lilla Röda Faran och begav oss denna gång söderut,
mot Nynäshamn för båtfärd till Visby. 

Vår uppgift på Gotland var att värva nya medlemmar till JAG och vi
lyckades värva minst en. Vi lyssnade också på flera föreläsningar.
Dessutom hade vi lite tid över för god mat och - inte minst - gott vin
(med allt vad det innebär).






Hela Gotlandsgänget samlat: Jag, flankerade av Jessica, Christer & Tekla.

Ledig i helgen, vilket känns skönt för på måndag är det dags igen.
Då drar nämligen jag, Jessica & min assistent Rasmus till Sundsvall
för ytterligare ett JAG-uppdrag. Rasmus kanske också ska köpa bil
där uppe och hade hoppats på jubel och fanfarer från mig när han
berättade om sina planer. Jag tror dock min uteblivna reaktion gjorde
min gamla vän aningen besviken. Jag känner nämligen hellre för att
åka tåg hem, eftersom jag då får sällskap av min Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0