Förlovning i Hultsfred!

I torsdags, 13 maj (Kristi Himmelfärds dag) begav jag mig till Hultsfred
för att spendera långhelgen med min Emma. Samma dag som jag kom dit
bytte jag och Emma ringar och vi är därmed officiellt förlovade!

Emmas assistent ska ta ringarna till Västervik för gravering och
nu på måndag kommer Emmas andra assistent till Stockholm
med min ring. Ska bli jättespännande att se resultatet!
Ni får hålla ut, kära läsare, bilder kommer nästa vecka!

Åter till helgen i Hultsfred.

Åkte Riksfärdtjänst från Stockholm tidigt på morgonen och anlände
efter lunch till Emmas lägenhet i centrala Hultsfred. Ingen idé att
sitta inne och häcka tyckte vi och gav oss ut på promenad i den
lummiga småländska naturen.

Emmas mamma hade gjort smörgåstårta åt oss. Kanonmiddag tyckte vi!

Fredagen blev händelserik. Mitt på dagen var det konsert.
Det lokala bandet UnderLifvens uppträdde på en utomhusscen.
Jag och Emma fick sällskap av Jeppe och hans assistent.

Middag på Bambugården och på kvällen division 4-match i fotboll
mellan byns hjältar i Hultsfred mot lokalrivalerna Målilla, som tyvärr
gick segrande ur striden med hela 6-0.

Kl. 12 på lördagen blev jag och Emma hämtade av färdtjänsten, som
skjutsade oss ut till Emmas föräldrars mysiga lilla stuga vid vattnet.
Chauffören var lite sisådär och backade inte upp till stugan, så min
assistent fick kavla upp ärmarna och rulla upp mig för backen.

Väl framme blev vi av Emmas mamma serverade en smarrig kycklinglunch
och mousserande vin för att fira vår förlovning. Jag njöt i fulla drag av
sällskapet och lugnet ute på landet.

Stugan är verkligen helmysig och jag längtar verkligen till nästa besök!

Färdtjänst tillbaka till Emma vid 18-tiden. Sedan kvällspromenad i ett
tyst Hultsfred. Bara ett fåtal människor ute och en förälder som åkte
runt i sin bil och letade efter sin ökända son, som nyligen gjort sig
ovän med byborna genom att kasta ägg på förbipasserande bilar.

Vi gick bl.a. förbi huset som Emma växte upp i.

Efter promenaden blev det lite mer smörgåstårta och mousserande vin.
Vi kollade lite på Dante's Peak, innan vi kröp till sängs.

Riksfärdtjänst hem på söndag eftermiddag. Återigen fick vi min nya favorit-
chaufför Anders. Han är kanon! När en tankning drog ut lite på tiden kom
Anders tillbaka till bilen med varsin bulle till mig, min assistent och de två
medpassagerarna som vi samåkte med. Hur gulligt som helst!

När nästa Hultsfredshelg äger rum är inte bestämt, men en sak är säker:
jag vill dit igen så snart som möjligt!

Tills vidare får jag nöja mig med att besöka ett gäng andra städer:
Uppsala idag, Visby imorgon, Sundsvall nästa måndag och
Avesta nästa helg, innan jag drar till Malllorca 5 juni.

Om ett par timmar kommer en kille hem till mig och fixar taklyften
i badrummet. När han är klar åker jag till jobbet för att förbereda
det sista inför Uppsalaresan och - viktigast av allt - krama Jecka!

Hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Hanna Ö

Hej Pelle!



Vad för dig till paradiset (Uppsala)?



Kram!

2010-05-18 @ 14:12:42
Postat av: Marcus Fredriksson

Hej!

Det var trevligt att träffa dig idag! Vilken härlig blogg du har och jag får gratulera till förlovningen!

Hälsningar

Marcus Fredriksson

(gymnasienämnden i Jönköpings kommun)

2010-05-19 @ 14:53:15
Postat av: Pelle

Hanna: Var i Uppsala på uppdrag från JAG.

Marcus: Vad kul att du spanat in min blogg! Hoppas du kan sprida ordet också, jag vill vara en förebild åt andra "funkisar" och behöver all reklam jag kan få =)

2010-05-21 @ 22:52:07
URL: http://rullstolspelle.blogg.se/
Postat av: Jeanette

GRATTIS Pelle och Ida :)

Blir alldeles glad här, kan du komma och visa ringen snart :)

Hälsa Johan ;)

Jeanette

2010-05-22 @ 13:38:44
Postat av: Jeanette

Men tänk vad jag är dålig på namn Pelle :)

Emma menade jag :)



Kram

2010-05-22 @ 13:39:47
Postat av: Mhortz

Stort grattis Pelle & Emma :)

Alla framtida lyckoönskningar till er.

Vi ses på jobbet

2010-05-24 @ 08:33:05
Postat av: esther

grattis :D

2010-09-08 @ 12:03:40
URL: http://hejesther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0