Mallorca

Skön kickstart på sommaren. För exakt ett år sen var jag och Emma på Rhodos. Nu firade vi ett år på Mallorca med en JAG-resa. Vi bodde på ett fint hotell i Alcudia. Hade halvtur med vädret men jag är mycket nöjd i alla fall. Det bästa av allt var när jag fick sitta vid poolen och sola i den sköna relaxavdelningen med Emma.

Resan började dock i katastrof! 4 på morgonen kommer taxi 020 med en liten caddiebuss. Hur ska jag få plats med all min packning, assistenter, resväskor och hjälpmedel? Fick lämna min lilla rulla hemma. Jag var minst sagt förbannad!


Galet trångt och varmt i hissbussen från planet när vi
landat. Alla var jättetrötta och svettiga med en stressad
personal. Glömde jag säga att jag var hungrig också? Usch!



Emma fin i gult.


Var tvungen att hoppa i poolen innan pappa Rasmus
kom till ön, jag kan själv!



Simon tar ett dopp med assistenterna, trevliga killar!


Alla fina inför middagen ute, testade nya restauranger
varje kväll och lämnade "fängelset", som jag kallade
hotellet. (Alla hade all inclusive förutom vi)...



...då kan man få äta kanin! Helt okej faktiskt.


Tillsammans med Emelie, Ida och Eva på stranden i Allcudia.
Tittade i butiker och drack Sangria.



Hyrde bil sista dagen och stack till Palma för att göra stan.
Lika bra det när det regnade. På vägen hem stannade jag
i en mysig by som heter Santa Maria och åt middag.



Gick gator upp och ner, tittade i butiker och åt lunch.
En fin stad tycker jag!



Då var det flygbussen-hissen tillbaka igen. Ser lite rädd ut
men jag är ganska van att åka konstiga saker på resor.

Känns bra att komma hem till Sverige när det är sommar och fint, har haft en superbra vecka.
Tack alla trevliga JAGare som var med!

Ikväll ska jag på Parkteater och se "Life of Bellman". Imorn blir det kungabröllop och jag är inte sen med att fira det.

Kram Pelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0