Avesta

28-30 maj var jag i Avesta för att hälsa på min kompis Linda.
Jag tog tåget dit på fredagen och gick runt på stan efter ankomst.
Fyndade en hel del kläder och tog det lugnt hemma hos Linda på kvällen.
På lördagen tog vi det lugnt hemma hos Linda innan det bar av
till Mikaela för lite dalaförfest!
Min assistent lyfte in mig i Lindas mammas specialbyggda gamla Volvo,
som jag satt kungligt bekvämt i under den lilla åkturen.
Lindas syster Nina körde som en drottning!
Väl hemma hos Mikaela samlades vi på verandan på baksidan.
Ett stort gäng var vi. Jag drack somrig cider och Harley lekte i trädgården.
Jag är numera en förlovad man, men dalkullorna gav sig inte, jösses...

Harley är världens goaste och mös med Linda i soffan!
Det var Avestakarnevalen som fick mig att åka dit just denna helg.
Framträdanden av bl.a. 80-talsbandet Noice och reggaekillen Million Stylez,
som fick Linda, Nina och alla andra att studsa, dansa och veva i takt!
På söndagen tog vi oss en rejäl sovmorgon och promenerade sedan
till Verket, ett museum som förr i tiden var ett järnverk.
Där inne hade de en massa 'levande' konstverk som började röra sig när man
gick förbi! Man kunde också prova på att spela trummor med en rad olika
föremål, samt irra omkring i ett låtsashotell fyllt med förvirrande speglar!
Det fanns hissar överallt, så det var inga problem att ta sig fram.
Efter museibesöket bar det av hem och sedan blev vi skjutsade till stationen
av den lokala färdtjänsten. Middag inhandlades på en restaurang utanför
Krylbo station och förtärdes på tåget!
Inom kort kommer också ett inlägg om min resa till Mallorca
som jag nyligen kom hem från!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0