Almedalsveckan

Tillbaka i Stockholm efter en fantastisk vecka på ett stekhett Gotland.
Drog söndagen den 4 juli ner till Visby med färjan för att med JAG bevakadet
politikerveckan i Almedalen. Extra intressant förstås då det är valår.

Emma kom också ner på söndagen och vi checkade in i en mysig, anpassad
stuga i det idylliska området Gustavsvik, precis vid vattnet!

Föreningen JAG kom med en 400 man stark trupp och syntes överallt
med hjälp av t-shirts, hattar, broscher, skyltar och en massa ballonger,
inte minst den gigantiska ballongen med mitt ansikte på, från fjolåret!

Här följer en sammanfattning av veckan:

Jag & Emma med våra ass:ar i ett hav av JAG:are under ett tal.


Vi gjorde sannerligen god reklam för JAG!


Varje morgon samlades vi för frukost i Pingstkyrkan & dess trädgård.


JAG-gänget samlades till samtliga partiledartal med heliumballongerna
i högsta hugg.


Givetvis hann jag med en hel del stek i solen också, vid sidan av jobbet.
Här provar jag att sola på rygg, något som inte var någon större hit =)


Emma ville kolla fotboll, så vi drog till ett pizzaställe inne i gamla stan.



Vi var just på väg hem när vi passerade Burmeister och såg reklam för
ett DJ-battle mellan makarna Adelsohn och Carin Jämtin/Thomas Bodström.
Det kunde vi förstås inte missa, så vi rullade in och festade loss!



Burmeister var kändistätt så det förslår. Bl.a. kom Calle Bildt in...


Lasse Ohly besökte JAG:s lokaler och jag passade förstås på =)


Min alldeles egen ballong från Almedalen -09 kom förstås till användning...


...bl.a. som fallskärm åt Rasmus.


14 JAG:are och Funkisbyrånmodeller gick catwalk och visade upp olika
organisationers t-shirts. Jag fick Djurens Rätt och deras slogan
"Glöm päls, odla skägg" och visst passar den oförskämt bra
med tanke på assistents utseende? =)


På fredagen hade JAG avslutningsfest med liveband och dans!


Mysstund med Emma hemma i stugan på lördagen.



Utgång sista kvällen efter bronsmatchen i VM. Först bananlikörsdrink
på Hamnplan 5. Mumsfillibabba! Pappa Rasmus berättade historier
och jag skrattade gott som ni ser =)


Vi reste hela veckan med Emmas anpassade bil. Ibland satt vi båda
där bak och ibland fick jag lyftas in/ut till/från ett vridbart passagerar-
säte i mitten. Det gick bra tack vare min starka ass.


Tandborstning kl 4 på morgonen efter en avslutningsdrink på verandan.


Hemma efter 23 på söndagskvällen med en massa att packa upp.

Hade verkligen en kanonvecka med Emma på Gotland och
som tur är behöver jag inte längta tillbaka särskilt länge.
Om drygt två veckor åker jag dit med Jessica!


Kommentarer
Postat av: Sara

Rå skön bild när du ligger på rygg och solar! Hahaha!! :D:D jag dööör! det set dock inte ett dugg bekvämt ut :P

2010-07-15 @ 22:36:46
Postat av: Sillybands i Sverige

Sjysst ballong! Var fick du tag i den? Skulle kunna tänka mig en sån att göra reklam med, säkert många i Sverige som gillar sån stor ballong när man skall köpa silly bands.

2010-08-21 @ 20:43:03
URL: http://www.bandz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0