Resa genom Norrland

Tuut tuut lät det nere på min parkering i fredags morse. Min bil kom och hämtade upp mig som jag skulle spendera reseten av dagen i. För andra året i rad åker jag upp till Piteå för att koppla av och se lite annat än trafik och betong. Första stoppet blev Uppsala där Hanna bjöd på frukost. Tack för det!
Nio timmar senare efter några stopp för trevliga sevärdigheter efter vägen, bland annat Högakustenbron, var jag framme sent på kvällen. Eller "hemma" som jag säger. Lördagen myste jag mest med hunden Allan, tvättade bilen, grillade kött ute på grillen och drack några glas vin med en massa grannfolk och andra bönder.

                       

Söndagen blev lugnare, tog en roadtrip med familjen Östrén ut till Åbyälven. Där bjöds på surströmming vilket jag tyckte var helt okej till allas stora förvåning!
På vägen hem låg jag i sängen bak i husbilen och tittade på alla bilar, träd och hus. Resten av söndagskvällen satt jag
ute på altanen och drack te tills det skymde runt tiotiden, solen gick aldrig ner! 

                  


Hemresen gick lika bra den, blev inte det minsta less på att sitta så många timmar i den lilla folkabilen. Min gamle och gode vän Olle med familj bjöd mig på middag i Hudik. Njöt av ett glas rosévin ute på innergården innan den sista slutspurten på resan bar av.

            

Nu är jag hemma, utvilad och tillbaka till stressens stad. Längtar redan till nästa trip som går mot Avesta nästa helg. Då får jag sitta fler timmar i bilen, lyssna på radio och låta den öppna rutan blåsa in luft i mitt ansikte.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: J A S

Vi tar retur match imorgon !!!! passa dig :-)

2009-05-26 @ 20:57:15
Postat av: J A S

Vi tar revansch imorgon..passa dig! ;-)

2009-05-26 @ 21:01:29
URL: http://rullstolspelle.blogg.se/
Postat av: Pappa Rasmus

Låter som en underbar resa!

Vilka fina bilder å nyfrissad e han också, tjusigt!

Du är en duktig bloggare tycker jag!



Puss

2009-05-27 @ 11:06:45
Postat av: paxhax

Kul att läsa din blogg! Vill oxå ha en.../Patrik

2009-05-27 @ 13:26:10
Postat av: Hans, Dorin och Skotteflickorna

Pelle!



Roligt att ha Dig här, både i Hortlax och i Åbyn.

Du får göra det här till en tradition att varje år, komma upp till norr, eller "hem" som Du säger.

På återseende!



Många hälsningar!



Hans&Dorin samt Betty&Hedda

2009-05-27 @ 16:10:20
Postat av: Mari

Hej Pelle! Vilken

2009-05-27 @ 20:10:38
Postat av: Mari

Hej Pelle! Vilken fin blogg du har. Gud vad trevlig fest vi hade i lördags, det måste vi göra om nästa gång du kommer till pite:) Ha det bra. Många kramar från Mari

2009-05-27 @ 20:14:51
Postat av: Hanna Östrén

Hej! Ingen orsak, det var trevligt att ha er här på frukost! Fina bilder, jag hörde att ni hade det festligt! Och vad duktig du var som tvättade bilen och rastade Allan. Visst är surströmming underbart? Vi hörs snart!



Puss & Kram

2009-05-27 @ 20:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0