Smaklust!

Vilken härlig helg! Igår gled jag förbi Tantolunden och möttes av underbara dofter! Hela parken var fylld av olika maträtter och godheter. Det var en matmässa som heter "Smaklust" där man får prova mat, träffa mathantverkare och handla av deras utsökta produkter. Jag kunde inte slita mig därifrån, var där i säkert 8 timmar. Drack lite öl och åt gott, träffade på en hel bekanta som också känt dofterna av all god mat. Dessutom hade de djur på plats, getter och lamm, som jag kollade in. 

Efter en underbar dag i Tanto drog jag vidare på nästa festlighet. Nackswinget, Solveigs dansklubb, hade party. Det dansades som aldrig förr och blev rätt sent. Det visade sig att jag inte bokat någon buss hem. Detta upptäckte jag såklart precis när saltsjöbanan slutat gå...vad göra?!  Som tur var var det en stackars chaufför ute i natten, dock på väg hem (på väg mot Östertälje), som vände om och körde hem mig....tack så hemskt mycket Samtrams!

Idag sov jag rätt länge, lite sliten efter gårdagens partajande. Drog förbi Tanto en sväng, lagom för att se restaurangerna packa ihop. Haft en riktigt schysst helg men nu drar kurserna igång i veckan så jag känner mig laddad!

Puss och kram
Pelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0