Lugnet före stormen

Sista semesterveckan begav jag mig upp till norr igen. Blev sent iväg från stan, kom upp runt fyra på natten. Gissa om jag var trött? Fick vara hustomte där jag vattnade blommor och tog in post. Lånade även husets grill där jag stekte goda hamburgare och biffar på kvällarna.


Plockar in frukt och sallad till maten.

I fredags var det kräftskiva med folk från hela Piteorten. Jag förberedde mig inför festen med att bada balja ute på gräsmattan. Skönt med kokande vatten från köket när vattenslangens vatten var allt annat än varmt. Åt kräftor och umgicks med en massa trevliga flickor. Mari, Charlotte m.fl. - Tack för en trevlig kväll! Gott och trevligt var det.

Sista natten var jag sugen på att testa sova i det nyinköpta tältet som vi ställt upp på gården. 6+ C visade termometern när vi kröp ner i tältet, kallt en stund men sen blev det varmt och mysigt. Låg och skrämde upp mina assistenter med skräckhistorier.


Varmt på morgonen, måste ut i friska luften! NU!

Lång resa tillbaka till Stockholm. Jag är en riktigt bra bilkompis säger min chaufför. Höll honom vaken och på vägen hela natten hem.


Raststopp efter vägen med en "kaffekorg"
som jag kallar det.


Tillbaka på kurserna! Kul att träffa alla arbetskollegor och framför allt lilla Solveig igen :)

Pelle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du använde dig av färska grönsaker från vårt trädgårdsland! Fanns det några jordgubbar kvar?



Vi ses!

2009-08-26 @ 19:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0